Van de (interim) voorzitter 2024

Ja, en dan is het in één keer 2024…

Het laatste van de voorzitter bericht was van 2019, Frans was gestopt en Adri en Marieke gingen verder. Jeannette had de ledenadministratie op zich genomen en Adri en Marieke kregen bijstand van Rimke, Marianna en Hendrik.

En toen was daar Corona en om verschillende oorzaken en redenen ging niet alles zoals het zou moeten, bestuurlijk en financieel. Marianna, Adri en later ook Hendrik verlieten het bestuur weer.

Tijdens de jaarvergadering van 2023, werd eigenlijk de noodklok geluid voor het behoud van de vereniging, Maurits kwam het bestuur versterken en Jeannette bood aan om bij de vergaderingen aan te sluiten om mee te denken. En na een paar keer vergaderen bood Jeannette aan om tijdelijk interim voorzitter te zijn (onofficieel) voor een jaar om zo de vereniging weer op gang te helpen dat alles weer lekker gaat lopen. Denk aan beleid, sponsors, financiën, onderhoud, ledenwerving en schoolkaatsen enz.

Bestuurlijk hebben we eigenlijk echt hulp nodig, omdat de nodige bestuurlijke ervaring uitgebreider mag en het bestuur niet compleet is. Maar natuurlijk doen we onze uiterste best met optimale inzet. Gelukkig hadden we een hele fijne groep trainers, vrijwilligers, ouders (en familieleden) en hebben we er een heel mooi seizoen van kunnen maken. Hiervoor heel hartelijk dank en voor het komende seizoen hopen we weer op deze steun te mogen rekenen. Vooral nog wat meer trainers zouden welkom zijn.

We hebben gezellige wedstrijden gehad en een zeer geslaagde KNKB wedstrijd waar wij meerdere complimenten voor hebben mogen ontvangen. Ook het Merkekeatsen en het Teatsen was weer zeer geslaagd, deze commissies regelen alles zelf en dat doen ze uitstekend. Wat zou het fijn zijn als de deelnemers hieraan ook lid van onze kaatsclub zouden worden. Dan word het bij het potsje keatsen ook weer wat drukker, jullie zijn van harte welkom.

Verder hebben we een nieuwe opzet voor het diploma kaatsen ontwikkeld en dit werd ook goed ontvangen en was zeer geslaagd. We proberen het schoolkaatsen weer op te starten. En we kijken alvast naar de toekomst wat we met het 125 jarig jubileum allemaal kunnen doen.

Inmiddels hebben we de wedstijden voor 2024 alweer gepland en hopen op een grote opkomst en gezellige partijen. Je vindt de agenda hier. (link)

Ook wil ik nog even stilstaan bij het afscheid van onze zeer toegewijde ex-bestuurslid en vrijwilliger Petra Baarsma. Ze heeft meerdere functies bekleed binnen de vereniging met grote inzet en was een fanatiek kaatster. Ze heeft veel te jong ons moeten verlaten. Maar we zullen haar nooit vergeten.

Graag wil ik namens het gehele bestuur, naar een ieder, die op wat voor manier dan ook iets voor K.V. ‘t Oosten heeft betekend de afgelopen jaren, onze dank uitspreken. En aan onze sponsors en erelid in het bijzonder.

Wij wensen iedereen een mooi, gezellig en sportief kaats seizoen!

Jeannette Bron (interim voorzitter)

K.V.’t Oosten, Wergea

Maart 2024